אם העסק שלכם מרוויח כל השנה, אם קופת המזומנים מעלה חיוך רחב על שפתיכם בכל תקופה על פני השנה, הלקוחות מגיעים תמיד, העסק משגשג ואתם מאושרים כל הדרך אל הבנק…
אז אתם יכולים לעבור לכתבה הבאה.
אבל אם אתם רוצים לדעת איך למקסם את זמני ההצלחה שלכם, למצות מהעסק שלכם את מֵרב הרווחים, לדאוג שהמכירות יישארו תמיד על הגובה, להוות חלק חשוב בחייהם של הצרכנים בכל יום מימות השנה, דעו שאתם יכולים!!
כי לצערנו, לכל עסק יש תקופות שבהן 'הולך' פחות, תנועת הלקוחות דלילה,
ואולי פתאום שומעים את השקט הלא-נעים ואז פוזלים לחנות או לעסק המקביל ורואים שם ים של לקוחות.
וכמו גלגל, בעסק שלנו יש זמני שיא של עלייה במכירות ויש גם תקופות יפות פחות, שבהן אתם שואלים את עצמכם: "האם בשביל זה פתחתי את העסק?"
אז תכלס, איך מתמודדים עם זה?
איך החברות הגדולות מנצלות את הזמנים הפחות-טובים כדי להזניק את המכירות בזמני השיא ולשבור קופות גם כשהעונה חלשה?
תתפלאו לשמוע – יש נוסחת קסם! יש דרך לפרוץ את תקרת הזכוכית של העסק שלכם ולהגיע למקום שאפילו לא חלמתם עליו…
קדימה, מתחילים
תארו לעצמכם שאתם מנהלים של חברה מפורסמת למשקאות קלים או מנהלי מפעל מוצלח למוצרי ניקיון, אולי מנכ"לים של רשת גלידריות…
איך תחשבו באופן מוצלח? איך תיקחו את העסק שלכם קדימה?
חברה למשקאות מוגזים:
זמן השיא של המוצר: הקיץ המהביל, שיא עונת המכירות לכל הצרכנים, שצמאים למשקה מרענן.
פעילות פרסומית: בגלל העונה המתאימה כדאי לצאת עם מוצרים מדליקים שיקפיצו לכם את המכירות, ייצרו באזזז וישאירו אתכם על המפה גם לאחר העונה הלוהטת.
תוצאות: גם בחורף, כשכל הלקוחות ירצו להתכרבל בבית מול האח עם כוס תה חמה, הם יזכרו אתכם טוב-טוב, ידעו שאתם מציעים מוצר מדהים וימשיכו לרכוש אותו.
חברה למוצרי ניקיון:
זמן השיא של המוצר: ערב פסח.
פעילות פרסומית: דווקא בתקופת השיא טוב לצאת עם קמפיין פרסומי והוזלות שמושכות את הלקוחות.
תוצאות: הצרכן, שהתלהב מהמבצע וניסה לראשונה את התכשיר המוצלח הודות לקמפיין, ימשיך לרוכשו גם במהלך השנה.
רשת גלידריות
זמן השיא של המוצר: קיץ
פעילות פרסומית: פרסום מושך ואטרקטיבי על אודות גלידה חדשה בטעם מעניין או מבצעים מוגברים דווקא בעונה החמה של המכירות, שבה אנשים רוצים להתרענן.
תוצאות: בחורף הם יזכרו את הטעם המדהים שטעמו, ישלבו אותו עם קרפ צרפתי או ופל בלגי, ומה שבטוח – הם יזכרו את המותג וישתמשו בו בהתאם לעונה (ועדיין זה לא ישתווה למכירות בזמני השיא).
מה הרווחתם? רווח כפול! גם מכירות בעונה דלילה, גם חיזוק המותג בתודעת הצרכן.
כי איך אמרנו? העסק הוא כמו גלגל…
כשהגלגל למעלה, תתכוננו לזמן של ירידה, תכינו את עצמכם ואת העסק לזמנים השקטים שלו, תעשו פעולות שישמרו אתכם בתודעת הלקוח להמשך.
אם תדעו להתמקד בזמנים ש'הולך', להשקיע, לפרסם ולהתבסס בזמני השיא – תהיו מוכנים לזמנים הפחות-עמוסים.
ותקצרו את פירות ההצלחה גם בזמנים של יובש, פיחות קונים וקופה דלילה.
אתם, ככל בעל עסק, משקיעים כל הזמן בעסק. אם תדעו לעשות הרבה רעש בתקופות הטובות, להצית את האש ולשים את כל האנרגיה – תצליחו למקסם רווחים.
ובעיקר, תוכלו לבוא לזמנים לחוצים עם תוכנית מסודרת ומתוכננת.
אתם מוזמנים להביט קדימה,
לבנות תוכנית אסטרטגית לזמני שיא וגם לזמנים ש'לא הולך',
כי עסק צריך להסתכל קדימה ולתכנן את עצמו באמונה ובצורה טובה כשהוא יודע שהוא מוכן להוציא מהזמנים הטובים את המקסימום וגם מהזמנים הפחות-טובים.
נשמח לשבת על כוס קפה ולבנות לכם תוכנית שמתאימה בדיוק לתקציב, לזמנים ולצרכים של
העסק שלכם, ולתת לכם רעיונות לקידום ללא תשלום.